Motto školy:
„Je-li dítě přijímáno a obklopeno přátelstvím,
naučí se ve světě hledat lásku.“
Hledáte školku, kde se Vašemu dítěti bude líbit a kam se ráno bude
těšit? Kde bude příjemná nálada, pohoda. Školku, která se nachází
v klidném prostředí, obklopená přírodou, nedalekým lesem, přehradou.
Přáli byste si, aby k Vašemu dítěti přistupovali s láskou, pochopením,
ale také, aby ho hodně naučili? Vyberte si pro Vaše dítě MŠ, která Vám
a Vašemu dítěti bude vyhovovat nejlépe. Dítě tráví v MŠ většinu dne
a proto je důležité, kde tuto životní etapu prožije.
Organizace života MŠ
- přizpůsobujeme denní režim v MŠ, aby byl pružný a umožňoval
reagovat na individuální možnosti dětí a aktuální potřeby
- plně se věnujeme dětem a jejich vzdělání
- vytváříme podmínky, aby děti nacházely v MŠ potřebné zázemí,
klid, bezpečí i soukromí
- dáváme dětem dostatek času i prostoru pro spontánní hru
- veškeré aktivity organizujeme tak, aby děti podněcovaly k vlastní
aktivitě experimentování
- dbáme dostatečně na osobní soukromí dětí
- vytváříme podmínky pro individuální i skupinovou činnost
- plánujeme činnosti vycházející z potřeb a zájmů dětí,
- snažíme se vyhovět individuálním potřebám dětí
- využíváme přírodního prostředí k vzdělávání na základě
vlastního prožitku – environmentální výchova
Prostředí a vybavení MŠ
- prostory MŠ máme uspořádány tak, aby vyhovovaly nejrůznějším
skupinovým i individuálním činnostem dětí různých
věkových skupin
- vybavení MŠ přizpůsobujeme, aby bylo zdravotně nezávadné, bezpečné
a estetické
- průběžně obnovujeme a doplňujeme vybavení hračkami, pomůckami,
doplňky
- umísťujeme hračky, pomůcky pro děti, tak aby si je mohly samostatně
brát a ukládat
- umožňujeme dětem podílet se na výzdobě a úpravě
prostředí MŠ
- zpřístupňujeme dětské práce, aby je mohli zhlédnout rodiče
- umožňujeme dětem rozmanité pohybové a další aktivity nejen na
zahradě MŠ, ale organizujeme výlety a aktivity mimo MŠ
- zajišťujeme, aby všechny vnitřní i venkovní prostory MŠ splňovaly
bezpečnostní a hygienické normy platných předpisů
Pohoda MŠ
- vytváříme prostředí MŠ, tak aby se děti i dospělí zde cítili
dobře, spokojeně, bezpečně
- respektujeme potřeby dětí
- dbáme na rovnocenné postavení všech dětí
- vedeme děti k aktivní spoluúčasti a samostatnému rozhodování
dítěte, vylučujeme manipulování a zbytečné organizování dětí
- zajišťujeme pravidelný denní rytmus a řád, aby byl flexibilní
- umožňujeme dětem dostatečně dlouhý pobyt venku, dostatek volného
pohybu, zajišťujeme bezpečnost
- posilujeme sebevědomí dětí, důvěru ve vlastní schopnosti
- stimulujeme rozvoj řeči, jazyka
- umožňujeme rodičům přístup za svým dítětem, možnost účastnit se
činností
- jednáme s dítětem vždy důstojně
- věnujeme dostatečnou pozornost řešení dětských sporů a
konfliktů
- podporujeme dětská přátelství, vzájemné sympatie
- nenutíme děti do jídla
- rozšiřujeme nabídky akcí nejen během školního roku, ale
i o víkendech a prázdninách
- prezentujeme se na veřejnosti – různá vystoupení
Pedagogické úkoly
- využíváme spontánního učení dětí, které zajistíme dostatkem
mnohostranných a přiměřených podnětů
- ve vzdělávacích aktivitách se snažíme vše provázat, propojit
- učíme dítě především na základě prožité zkušenosti
- podporujeme aktivitu a tvořivost dítěte
- stavíme vždy do středu zájmu dítě jako celistvou osobnost se všemi
jeho potřebami
- vycházíme ze samostatné činnosti, individuální volby dětí,
z dětské zvídavosti a potřeby objevovat
- veškeré plánované aktivity formujeme jako tvořivou hru
- učíme děti mít aktivní zájem objevovat, docházet samostatně
k cílům, ukázat co už samo umí, zvládne, dokáže
- učitelky se snaží být poradcem, partnerem
- pedagogické a provozní pracovnice pracují jako tým, zveme ke
spolupráci rodiče
- plánujeme pedagogickou práci a chod školy MŠ, aby byl funkční, opíral
se o předchozí analýzu a využíváme zpětné vazby
- podporujeme spolupráci s ostatními MŠ a ZŠ
- zpracováváme ŠVP ve spolupráci s ostatními členy
pedagogického týmu
- evaulujeme činnosti zahrnující všechny stránky chodu MŠ, aby byly
smysluplné a užitečné, vyvozujeme závěry pro další práci
- spolupracujeme se zřizovatelem se ZŠ a MŠ, odborníky poskytujícími
pomoc při řešení individuálních výchovných a vzdělávacích
problémů dětí
- pedagogické pracovnice se systematicky a pravidelně vzdělávají na
akcích, a individuálně studují pedagogiku a psychologii, čtou odborné
časopisy
- organizujeme služby pedagogů takovým způsobem, aby byla vždy při
všech činnostech a akcích zajištěna dětem optimální
pedagogická péče
- zaměstnanci naší MŠ se chovají v práci profesionálním
způsobem
- zajišťujeme specializované služby jako logopedie, spolupracujeme
s odborníky
- vytváříme dobré vztahy mezi pedagogy a rodiči, oboustrannou důvěru a
otevřenost, vstřícnost, porozumění, respekt, ochotu spolupracovat
- umožňujeme rodičům podílet se na dění v MŠ
- informujeme rodiče pravidelně a dostatečně o všem co se v MŠ děje,
projeví-li rodiče zájem mohou spolurozhodovat při plánování
programu MŠ
- chráníme soukromí rodin, zachováváme patřičnou mlčenlivost
- pedagogové i provozní pracovnice jednají s rodiči taktně,
ohleduplně, diskrétně, s vědomím, že pracují s důvěrnými
informacemi
- podporujeme rodinnou výchovu a pomáháme rodičům v péči
o dítě
- nabízíme rodičům poradenský servis o otázkách výchovy a
vzdělávání předškolních dětí
Aktivity pro děti
- zajišťujeme nabídku kroužků – plavání, angličtina, keramika,
flétna, pěvecký, pohybový, sportovní apod.
- organizujeme návštěvy divadel, kin, výstav, programů pro děti
- pořádáme výlety do přírody v rámci programu MŠ, ale i společně
s rodiči do okolí
- zařazujeme v průběhu roku tradiční akce
Fotogalerie
Přečteno 7241x | Tisk